A od ledna začnu… / přestanu / naučím se…*

* nehodící se škrtněte.

Také to znáte? 2. ledna začnete procvičovat anglická slovíčka, týden na to koukáte tak leda na sešit na stole a v půlce ledna už ani nevíte, kde je?

Letos Vaše plány na změnu nezdarem skončit nemusí! Stačí málo. Zde je několik tipů, které dlouhodobě fungují mě, díky kterým mám nové návyky, jsem celkově spokojenější a v kondici.

1 cíl stačí
Častá chyba je více cílů. Nebezpečí selhání se násobí. Rozhodněte se pro jeden cíl na rok 2019 a zůstaňte u něj. Každodenní povinnosti vám v průběhu roku mohou ukázat, že i jeden cíl, pokud je například každodenní, je až dost. Pět minut denně má ale za rok větší efekt, než dvě hodiny jednou týdně. Efekt změny přichází vždycky postupně.

Hned
A od pondělí, a od března. Ne! Když chcete něco změnit, začněte hned. Dnes. Proč budete čekat do pondělí? Nebo na nový měsíc. Co bude jiné? Jestli chcete změnu, začněte hned.
Nejlépe o tom někomu ještě dnes řekněte, o svém cíli pravidelně s někým blízkým mluvte. Ideálně s takovým člověkem, který je pro vás v oblasti toho, co chcete, inspirací.

5 ze 7
Cvičím alespoň pět dnů ze sedmi.
Vědomě si dávám v týdnu prostor pro odpočinek či nenadálou změnu. Když splním brzy, o to více si odpočinek užívám. Nejsme roboti. Nechtějte po sobě 365 dnů cvičení, když jste se za loňský rok k aktivitě dostali sotva 2x do měsíce… Stejné je to se čtením, jazyky apod.

Aspoň trochu
Pro vaši psychiku a chuť pokračovat je důležité udělat pro sebe alespoň „něco“. Snažte se proto, abyste nevynechali svou aktivitu 2x po sobě. I kdyby to při sérii kliků, které děláte znamenalo, že jich místo 40 uděláte 5 ještě v obleku hned po tom, co přijdete domů. Lepší pět, než žádný! Vždycky vám do toho něco vleze. To nejnáročnější a nejdůležitější je to překonat. Těch objektivních důvodů, proč nebudete za rok několikrát cvičit, je skutečně jen pár. A to za vás řeší pravidlo 5 ze 7.

Znovu
Snad nejčastější chyba, nejen u novoročních předsevzetí je, že se předčasně vzdáváme.
V březnu pojedete na dovolenou a vaše cvičící návyky se rozpadnou? No a co?! Tak až se vrátíte prostě pokračujte. Proto jeden cíl na jeden rok. Protože náš každý týden či měsíc není pořád stejný. Ale abyste na sobě cítili změnu, je třeba se aktivitě věnovat opakovaně, dlouhodobě. Plán je návod, když nevím, vypadnu z rytmu. Není to bič, který máme nad sebou.

O dobrý pocit ze sebe samého, ze svého rozvoje či změny, jde především. Jít něco dělat jinak a cítit se pak hůř nedává smysl. Nezaměňujte ale, prosím, s dočasným nepohodlím. To je pouze důkaz, že jdete správným směrem, že změna už je tady. Vytrvejte. Stojí to za to.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů